full informatiu

FULL INFORMATIU MAIG 2021

Pel maig, cada dia un raig.”

3r PRIMÀRIA. TALLER SUPERFRUTIS, dimarts 4 de maig

En el marc del Programa de fruita i llet del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya on estem inscrits, el dimarts 4 de maig la companyia de teatre La Nave Va vindrà a l’escola a fer el taller Superfrutis amb l’alumnat de 3r de primària. L’activitat tracta d’un taller teatralitzat inspirat en una història de Superherois on tot el grup classe ha de superar una missió a la ciutat de MaKeDòNiA. Té com a objectiu treballar els hàbits saludables a través del joc, la diversió, l’experimentació sensorial i el tast.

6è PRIMÀRIA. PROVES D’AVALUACIÓ. DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

Els dies 4, 5 i 6 de maig s’aplicaran a 6è de primària les proves d’avaluació del Departament d’Ensenyament. Se centraran en competències lingüístiques (català, castellà i anglès), matemàtiques i de ciències naturals.

DIA ESCOLAR DE LES MATEMÀTIQUES i DIA INTERNACIONAL DE LA DONA MATEMÀTICA, dimecres 12 de maig

El dimecres 12 de maig, Dia Escolar de les Matemàtiques i Dia Internacional de la dona matemàtica, els grups de primària i secundària faran excursions i/o sortides a diversos espais del barri per a dur a terme activitats relacionades amb les matemàtiques.

CALENDARI DE VACUNACIONS

Dins el calendari de vacunacions que du a terme l’Institut Català de la Salut, dimecres 12 de maig es vacunarà l’alumnat de 6è de primària (2a dosi Hepatitis A i 2a dosi Papil·loma).

INFANTIL I PRIMÀRIA. REVISIÓ MÈDICA, VOLUNTÀRIA

El dia 11 de maig es duran a terme les revisions mèdiques a tots els nens i nenes d’infantil i primària que ho hagin sol·licitat i autoritzat.

CAMPANYA DE FRUITA A LES ESCOLES, INFANTIL I PRIMÀRIA, 17 de maig

Per a infantil i primària tenim programat que el dilluns 17 de maig ens facin arribar un nou lliurament de fruita. Us recordem la conveniència de que els nens i nenes duguin alguna bossa o recipient que faciliti dur-la a casa.

DIA FESTIU DE LLIURE DISPOSICIÓ, divendres 21 de maig

Us recordem que, tal i com va aprovar el Consell Escolar, el divendres 21 de maig és un dels dies festius de lliure disposició de l’escola.

JOCS FLORALS DE L’EIXAMPLE

Els treballs premiats als Jocs Florals de l’escola participen als Jocs Florals de l’Eixample. Els treballs guanyadors es presentaran als Jocs Florals de Barcelona.

CONFINAMENTS

Aquest final d’abril i primers dies de maig està confinat el grup classe de 4t de primària.

MAIG. CALENDARI D’ACTIVITATS

Divendres 21

Festiu de lliure disposició.

Dilluns 24

Festiu. Pasqua Granada.

PRIMÀRIA

Divendres 7

1r i 2n

Excursió. Can Montcau. La Roca del Vallès.

Elaboració d’una coca de pa.

Dimecres 12

1r i 2n

Sortida. Parc de la Ciutadella. Activitats de matemàtiques.

3r i 4t

Excursió. Agrupació Astronòmica de Sabadell. Activitats d’astronomia.

5è i 6è

Sortida. Plaça d'André Malraux. Activitats de matemàtiques.

Divendres 14

5è i 6è

Excursió. Delta del Llobregat. Estudi de la flora i la fauna.

Dilluns 17

3r i 4t

Sortida. Fossar de les Moreres. Activitats de matemàtiques.

SECUNDÀRIA

Dimecres 12

1r

Sortida. Passeig de Sant Joan. Activitats de matemàtiques (estadística).

2n i 3r

Sortida. Parc de la Ciutadella. Activitats de matemàtiques (estadística, Tales i Pitàgores)

4t

Sortida al Parc Güell.

Aquest 12 de maig es commemora a la gran matemàtica iraniana

Maryam Mirzakhani

(Teheran, Iran, 12 de maig de 1977 - StanfordEstats Units14 de juliol de 2017)

Maryam Mirzakhani va ser una matemàtica iraniana que va viure i va fer recerca als Estats Units. El 2014 va guanyar la prestigiosa Medalla Fields, l’equivalent al Nobel de les matemàtiques. Fou la primera dona a obtenir aquest guardó.