full informatiu

FULL INFORMATIU FEBRER 2018

“Pel febrer, un dia de sol i l'altre al braser.”

MATRICULACIÓ GERMANS/NES

De cara a la matriculació d’alumnes per al proper curs 2018-2019, és important per a l’escola conèixer el nombre de places que hem de reservar per als germans/es dels actuals alumnes. Us agrairem que comuniqueu a secretaria la reserva de plaça abans del 15 de febrer.

Us recordem que si per algun motiu els vostres fills/filles no han de continuar a l’escola el proper curs 2018-2019 ens ho comuniqueu a secretaria el més aviat possible.

CONFERÈNCIA-XERRADA “AUTORITAT i LÍMITS”

Organitzada per l’AMPA i l’escola, i emmarcada en el Programa de Suport Educatiu a les Famílies organitzat per l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, el dimecres 7 de febrer a les 17:30 es farà als locals d’Ausiàs March la xerrada Autoritat i límits, a càrrec de l’expert Ramon Casals.

CELEBRACIÓ DEL CARNAVAL

Ja ens estem preparant per celebrar un any més el Carnaval a l’escola. Sa majestat Carnestoltes, com és el seu costum, ens donarà unes consignes que nosaltres complirem de bon grat per tenir-lo content (les podreu consultar anticipadament als blogs de l’escola). Per tenir-lo encara més satisfet, el 8 de febrer, Dijous Gras, li donarem una coca de llardons i divendres 9 el traurem a passejar en la Rua que farem en el seu honor.

La Rua (infantil, primària i secundària) tindrà com a punt sortida l’escola d’Ausiàs March, des d’on anirem fins el carrer Casp a recollir l’alumnat i familiars d’infantil per, des d’aquest punt, dirigir-nos tots plegats cap al carrer Nàpols i baixar fins al Parc de l’Estació del Nord.

A la tarda continuarem la gresca i cada curs farà la seva.

JORNADA DE PORTES OBERTES. ACTIVITATS I REUNIONS

Dissabte 17 de febrer de 10h a 13h, us hi convidem a totes les famílies de l’escola. Ambients, tallers, jocs, reunions informatives, esmorzar comunitari... i més coses. Ben aviat us farem arribar informació més detallada de l’esdeveniment. Us hi esperem!

EXPOSICIÓ “L’ENGINY INVISIBLE”

Del dia 9 al 17 de febrer, als locals de l’escola d’Ausiàs March. Exposició relacionada amb les xerrades “Dona i Ciència” que es faran per a l’alumnat de secundària. Aquest exposició vol mostrar la (in)visible dificultat associada a la promoció del talent femení en l’àmbit tecnològic.

4t ESO. PROVES D’AVALUACIÓ. DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

Els dies 6 i 7 de febrer s’aplicaran a 4t d’ESO les proves d’avaluació del Departament d’Ensenyament. Se centraran en competències lingüístiques (llengua catalana, llengua castellana i  llengua anglesa), matemàtiques i científico-tecnològiques. Les proves tindran lloc de manera simultània a tots els centres educatius del país.

INFANTIL. LLIURAMENT D’INFORMES

Divendres 23 de febrer es lliuraran els informes dels alumnes dinfantil.

ESO. PROVES DE RECUPERACIÓ DE MATÈRIES PENDENTS

Les tardes dels divendres 16 i 23 de febrer es fan les proves per recuperar les matèries pendents de cursos anteriors dirigides a l’alumnat de 2n a 4t d’ESO. El calendari i horari detallat s’informa als alumnes i es publica a la pàgina web de l’escola.

XERRADES DEL MES

• Xerrada-taller sobre sexualitat, per a l’alumnat de 3r d’ESO. Impartida per la infermera Arantxa Iturbide, dins el programa SiE (Salut i Escola). Divendres 2.
  • Xerrada “Dones i ciència”, per a tota la secundària. A càrrec de la Sra. Núria Salán, enginyera i professora de la UPC, divulgadora i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia. La idea és fer arribar als/les alumnes que les disciplines tecnològiques i científiques no estan adreçades només al sector masculí. Dijous 8.

4t ESO. REUNIÓ DE PARES/MARES D’ALUMNES

Pares/mares de 4t d’ESO, dimarts 20 de febrer a les 17,30h: Orientació d’estudis post-obligatoris i viatge fi de curs.

DIA FESTIU DE LLIURE DISPOSICIÓ, 12 DE FEBRER

Us recordem que, tal com va aprovar el Consell Escolar, el dilluns 12 de febrer serà festiu a tots els efectes, ja que és un dels dies festius de lliure disposició de la nostra escola.

CHALLENGE CROS ESCOLAR

Aquest mes de febrer la cursa del challenge cros es farà el diumenge dia 18 al Parc Joan Miró del districte de l’Eixample. Com sempre, el plànol i els horaris de les diferents curses estaran disponibles a la pàgina web del CEEB. Per a fer la inscripció o si voleu més informació heu de parlar amb en Jordi Badia.

FEBRER. CALENDARI D’ACTIVITATS

GENERAL

Dilluns 12

Festiu.

Tota l’etapa

Sortida. Rua de carnaval.

Primària

Dijous 8

CI i CM

Sortida al Mercat de Santa Caterina.

Tota l’etapa

Sortida. Rua de carnaval (11h).

CI i CM

Sortida al Parc de la Piràmide (tarda).

Dijous 15

Sortida a La Pedrera.

Divendres 23

CI i CM

Sortida al TNC: “Viatge al centre de la Terra”.

4t

Sortida a l’escola d’infantil (tarda): Jocs de moixaines.

Secundària

Divendres 2

3r

Xerrada-taller sobre sexualitat.

Dijous 8

Tota l’etapa

Xerrada “Dones i Ciència”.

Tota l’etapa

Sortida. Rua de carnaval i competicions esportives (poliesportiu Estació del Nord).

Dilluns 19

2n

Xerrada Mossos d’Esquadra: “Riscos d’Internet”.

“Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut”.

Aristòtil